Välistegevused mis põletavad kaloreid

kui palju kaloreid põletab jalgarattasõit

Kas oled väsinud ja tüdinenud siseruumides trenni tegemisest? Soojade ilmade tulekuga avaneb õnneks suurepärane võimalus tegeleda välispordiga. Väljas olles leidub mitmeid tegevusi, mis ei ole ainult lõbusad, vaid põletavad ka kaloreid. Tänapäeval on paljudes parkides olemas treenimisvõimalused,  ei pea enam umbses jõusaalis tundide viisi rühkima.

Samuti on uuringud näidanud, et jooksmine ja kõndimine on võrdselt efektiivsed treeningud. Kui jooksmine pole just meelistegevus, siis päevas 10 000 sammu tegemine hoiab ka hea ja tugeva tervise juures. Kusjuures uuringus on näidanud, et jalutamine põletab 255 kcal/tunnis. Pole ju üldse mitte paha.

Üldjuhul populaarsem on ilmselt siiski jooksmine. Paljud inimesed lausa naudivad jooksmist ning nende eesmärk ei olegi otseselt kalorite põletamine. Peab siiski ära märkima, et jooksmine põletab kuni 755 kcal/tunnis. Kalorite põletus muidugi sõltub suuresti jooksmise kiirusest.

Vaatame siiski lähemalt mõnda tegevust, mida saab värsket õhku tehes nautida.

kui palju kaloreid põletab jalgarattasõit

Esimene on muidugi kõigile tuttav – jalgrattasõit. See põletab tõhusalt kaloreid, lisab jalgadele toonust ja tugevdab kopse. Lisaks kalorite põletamisele on see suurepärane võimalus erinevate vaatamisväärsuste vaatamiseks ning ka lihtsalt suvise ilma nautimiseks. See on ka mõnus tegevus mida saab teha nii üksi, kahekesi kui kambakesi. Kas pole mitte tore mõte haarata kiiver, kõrvaklapid ning nautida mõnusat jalgrattasõitu suvetuule embuses. Boonusena kõik need kulutatud kalorid.

Järgmiseks samuti kõigile tuttav ning armastatud tegevus – ujumine. Samuti mõnus ja kaloreid kulutav tegevus mis isegi ei ole tavainimese mõistes otseselt sport. Saad pere või sõprade seltsis rõõmsalt aega veeta, mere ääres peesitades ja jutustades ning aegajalt end merevees värskendada. Ujumine tõstab nii toonust, põletab kaloreid kui ka on abiks näiteks seljavalu probleemidega inimesele.

Võtame ette ka erinevad pallimängud. Nagu korvpall, võrkpall, jalgpall. Lisaks sellele, et need on toredad ühised vabaaja veetmise võimalused on need ka suureks abiks keha toonuses hoidmisel ning tugeva tervise aluseks. Erinevad pallidmängud võivad ühes tunnid kulutada võrdlemisi sama palju kaloreid kui näiteks jooksmine.

Paljude linna inimeste seas on populaarne ka rulluisutamine. Lisaks efektiivsele kaloripõletamisele saab uisutades ka nautida ümbritsevat loodust ning sõita erinevatel marsruutidel. Rulluisutamine on eelkõige hea jalalihastele, koordinatsioonile, südamele, hingamisele ning loomulikult heaks alustalaks tasakaalu hoidmisele.

Loomulikult võib loodusesse kaasa võtta ka joogamati või hüppenööri ning teha täpselt neid samu tegevusi mida spordisaalis tehakse hoopis õues. Tundub ju kordades parem leida oma spirituaalset rahu õues looduse keskel leides. Kuid mitte ainult.

Paljud inimesed arvavad, et jooga ei ole otseselt trenn. Ometi on joogaliike erinevaid.

Võtame näiteks Hatha jooga – kerge trenn, mis keskendub kehaasendite hoidmisel. See tähendab, et lihased peavad pingutama mis omakorda tähendab seda, et kuluvad ka kalorid. On olemas ka power-jooga, mis kulutab rohkem kaloreid kui hatha. Seda seetõttu, et see joogaliik on keskendunud rohkem liikumisele. Kulutades tunnis ligi 100 kcal rohkem.

Ning kui joogast veel samm edasi minna, siis aeroobika on samamoodi korralik kaloreid põletav trenn mida saab väga hõlpsasti välitingimustes teha.

Erinevad vee peal tegevused on samuti korralikud kaloripõletajad. Näiteks kayakisõit, surfamine või aerutamine. Need tegevused vajavad vastupidavust ning sellised treeningud on head südame- ja seljalihastele.

Siinkohal tulebki meelde tuletada, et trenn ei pea olema ainult siseruumides higistamine vaid väga hõlpsalt saab leida meelepäraseid tegevusi ka väljas olles. Olgu see siis kalorite põletamise eesmärgil või lihtsalt tugeva tervise nimel.

work_outlinePosted in Sport

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *